donnie darko

1.

richard kelly nin mükemmel bir filmidir. şirinler muhabbeti yaratıcı senaryonun sadece bir göstergesidir. başrolünde jake gyllenhaal ın oynaması sebebiyle tiki saflarına düşmesinden de korkmuyor değilim.
<bkz: hayatimin filmi>

   uzun ihsan efendi   04.12.2006 02:01
   #129535
2.

sonunda gary jules'dan dinledigimiz mad world adli parca ile adeta zihnimde tufan kopartan , "kurgu ornegi filmdir" cumlesini bana kurdurtan , amerikan sinemasindan arada sirada saglam seylerin de ciktigini gosteren eskimeyecek bir bas yapit...

   mecazi insan   04.12.2006 02:08
   #129540
3.

ender rastlanabilecek kadar süper bir kurgusu olan film. izlerken baştan sona şok eden zaman, kader kavramlarını sorgulatan aşmış film.

aynı zamanda soundtrackleriyle muhteşem uyum sağlayan film.

<bkz: hayatimin filmi>
<bkz: mutlaka izlenmesi gereken filmler>

   genellikleaffetmem   04.05.2007 11:28
   #372631
4.

filme adını veren ve roberta anne sparrow'un yazdığı the philosophy of time travel kitabında bahsedilen "the living receiver" kategorisine giren karakter.

   tatli su baligi   04.05.2007 11:57
   #372721
5.

_neden tavşan kostümü giyiyorsun?
_peki! sen neden insan kostümü giyiyorsun?

   larien   11.07.2007 16:02
   #536573
6.

<bkz: mad world>

   mad of god   11.07.2007 16:10
   #536585
7.

http://www.donniedarkofilm.com sitesi en iyi web sitesi secilmisti zamaninda.. boyle iyi bir filme boyle bir site yakisirdi zaten. filmdeki donelerden sifreler sorarak ilerliyorsunuz sitede. level atlamak icin filmi iyice yemis olmaniz lazim ki cevaplari verebilesiniz.

   yumuklu sucurta   30.07.2007 12:59
   #579867
8.

-donnie darko...nasıl bir isim bu böyle? bir süperkahraman ismi gibi. yada onun gibi birşey..
-sana öyle olmadığımı düşündüren ne? *

   yumuklu sucurta   30.07.2007 13:18
   #579892
9.

"filmi dün izledim. bugün anlamaya başlıyorum..."

   muhittin bosat   07.05.2008 11:52
   #914699
10.

artık o kadar kaşarlaşmıştır ki bu diyalog : (yine de aktaralım efem)

-why re you wearing that stupid bunny suit ?
>why re you wearing that stupid man suit ?


---

bir de donnie darko nun psikologla bir sahnesi vardır ki.. aradan kaç yıl geçmiş filmi izleyeli.. aklımdan çıkmamış.. bel altı sahne ya--o bakımdan sanırım-- yok lan öyle bir şey!şaka yaptım-
aklımda kaldığı kadarıyla paylaşayım..

donnie yine bir seans esnası .. transa geçmiştir-- ya da geçer gibi midir (!) acaba bilinmez.

psikolog sorar :
-şu an ne yapıyorsun?

donnie yattığı yerden, eli, pantolonunun şeysinden aşağı giderkene..cevap verir.

>şu an kelly le sevişiyorum. **

---psikolog iptal---



filmi açıklamak da anlamak kadar güç aslında.
yönetmenin değindiği şu 80 li yılları bir kenara bırakırsak.. umutsuzluğu ya da şizofrenimsi paranoyayı* da es geçelim. *

ısrarla, çılgınca jake gyllenhaal kısmını parsellemek istiyorum.* görürsünüz- etkilenirsiniz-sonrası sansürlü**
ne kadar küçükmüş lan donnie darko da bu herif. ne zaman büyümüş? diyorum. fekat!
en son genel bir zodiac değerlendirmesi yaptığımda iyi ki de büyümüş diyorum sanırım. * ehem.öhöm. brokeback mountain daki eşcinsel faciasından sonra bile düşmedi gözümden bu herif. bm demişken heath ledger ı da rahmetle anıyoruz efem.
neyse..

filme geri dönecek olursak..


-peki frankie kimdi lan?
>sen.. ben.. ya da superman.. belki de pazarda limon satan şu çocuk..

vuhuu! olaya çok agnostik yaklaştım arada lan.--
ayrıca ben uzaylılara falan da inanıyorum- paralel şeyler bunlar evrene.

+

gary jules - mad world

dinleyin dinleyin dinleyin.


bu arada ordaki psikolog hatun ben'dim. bunu da burda itiraf ediyorum ilk kez!
gerzek hoca da idrar torbamdı.
korktum aşık oldum. en sonunda kanalizasyonun derin boşluğuna saldım gitti. ahah. çok simgesel oldu bu da..

olmazsa olmaz:

<bkz: richard kelly >'ye tebriklerimizi gönderiyoruz.
+
<bkz: her şey güzel olacak>

   ajoo   07.05.2008 14:04
   #914771
11.

herkesin dediği şu klasik dialog* ve gary jules'in mad world'ü dışında beni etkileyen bir kaç sahne daha var, ben de yeri gelmişken onları paylaşmak isterim. bir tanesi hatırladığım kadarıyla filmin sonlarına doğru partideyken insanların göğüslerinden öne doğru çıkan ve gidicekleri yönde ilerleyen o uzantılar*, diğeri de bir sahnede tavşana doğru bıçağı sallaması ama önünde oluşan ve onu engelleyen şeyden dolayı yapamaması.

   klopya   01.03.2009 03:33
   #1220971
12.

jake gyllenhaal harbiden çok iyi oyunculuk çıkarmıştır.özellikle o gülüşleri yok mu acayip aptal güzel bi gülüş lan* sevdim bu filmi.bir de sanırsam filmin nasıl olduğu izleyiciye bırakılmış*


----- spoiler -----
1.si bu eleman hepsini yaşadı sonunda geçmişe gitti o aptal gülüşünü de yapıp ölmeyi seçti
2.si olanların hepsi hayaldi bu da oluruna bıraktı ya da aynı şeyleri yaşamak istemedi falan sonuçta öldü
----- spoiler -----

not:ayrıca elemanın filmdeki kardeşi gerçek hayatta da kardeşi bu da bir bilgi olsun efenim*
<bkz: maggie gyllenhaal>

   fatisali   22.03.2009 17:03 ~ 17:05
   #1267674
13.

donnie darko karakteri ilk olarak jason schwartzman'a teklif edilmiştir. fakat takvimi dolu olduğu için teklifi geri çevirmek zorunda kalmıştır. sonradan kafasını taşlara vurmuş mudur, bilmiyoruz ama donnie darko'yu o canlandırsaydı, karakter olarak şimdiki kadar yer etmezdi kafamızda. yani, iyi ki donnie darko'yu jake gyllenhaal canlandırmış!

   comocomocomolokko   05.04.2009 16:33
   #1298679
14.

sevmek zorunda olmadığım ama sevmeyince neden sevmediğimin sürekli olarak sorgulanladığı ve de bu yüzden kendisine nefretle bakmamı sağlamış filmdir.
-sevmedim. zorunda da değilim. gayet abartılmış bir filmdir.
misal; shaun of the dead bana göre ona nazaran izlenilebilirliğe sahip...

   jnsr12   01.05.2009 01:26
   #1352083
15.

sitesi kendinden bile güzel hazırlanmış film.

   ceres   06.05.2009 14:41
   #1363067
16.

tek kelimeyle mükemmel film. kendisini geçtim, soundtrack'i de müthiş. kesinlikle izlenmesi, anlanması gereken taptığım film.

   melian   06.05.2009 14:57 ~ 19.07.2009 11:10
   #1363084
17.

tekrar izlenince daha da anlamlı gelen film.

----- spoiler -----

donnie gerçekten hasta mı yoksa bizle açık açık dalga geçmeye mi çalışmış anlayamadım ancak hâlâ.

----- spoiler -----

   ceres   02.07.2009 20:52 ~ 20:53
   #1472768
18.

<bkz: s. darko>

   melian   19.07.2009 11:03
   #1497704
19.

çok severek izlediğim bir filmdi, hatta filmi çıktığı zaman websitesinde bulmacaları çözdükçe filmin açıklamasını alacağını falan öğrenmiştim

http://www.donniedarkofilm.com/

replikler, çekim falan başarılıydı kanımca.

-you are weird.
+sorry.
-no,that was a complimant.

   elainemarley   19.07.2009 12:15
   #1497731
20.

fonda ne zaman mad world çalsa, aklıma gelen film. şarkı mı filmi çağrıştırıyor da güzel geliyor yoksa tam tersi mi üzerinde düşünmekteyim.

   ceres   27.08.2009 18:06
   #1563635

12 

 

sayfa

 / 2 

reklamı kapat

videolar

görseller

yazdır