halime yi samanlikta bastilar

1.

fantezi dolu türk halk müziğinin en nadide eserlerinden.

halime'yi samanlıkta bastılar
aman bastılar şipşak bastılar
şalvarını gül dalına astılar
külhanbeyler gelsin girsin koynuna
sarı liralar takacağım boynuna
aman aman aman gül pembe
ne güzel de cilveler var sende
...

gibi ucu bucağı açık, çağrışımdan çağrışıma, fanteziden fantaaaziye koşturan sözleri mevcuttur.

   ramiz   15.06.2007 22:12 ~ 15.07.2007 17:05
   #470705
2.

gönül yazar'ı taş bebek yapan şarkı.

   makyajsiz palyaco   15.07.2007 17:32 ~ 17:36
   #545502
3.

<bkz: halime ye samanlıkta bastılar> *

   hiphopreadyforwar   15.07.2007 17:33
   #545505
4.

sanırım bir de filmi vardı.
sessiz sinema oynarken anlatılması gülmekten oyuna devam edilememesine neden olur.

   cikolata kremasi   15.07.2007 17:35
   #545517
5.

kanımca gerçekten yaşanmış bi olaydır.ancak basılan halimenin akibetini hala bilen yok.

   tugce unverir   06.12.2007 08:06
   #757847
6.

işin ilginç yanı şalvarını da gül dalına asmışlar. şimdi olay nasıl cereyan etmiş bilemiyorum ama bir olay tespiti yapmaya çalışalım.

halime, her zamanki gibi sabah kahvaltısında krep yapmak için süt almaya çıkmıştır evinden ahıra doğru. ahır ile samanlık bitişiktir. kapının önünde ise halime'nin ne zamandır yetiştirdiği kan kırmızı güller vardır. fakat halime'nin o güllerden de güzel kaderi o gün değişecektir. halime elinde helkeleriyle birlikte ahıra girecekken anahtarın samanlıkta olduğunu hatırlar ve samanlığa girer.

ökkeş ve tayfası 3 gündür samanlıkta halime'yi basmak için beklemektedir. halime de 3 gündür samanlığa girmediğine sefil olmuştur tüm tayfa. yalnız samanlıkta da tayfa kavramı bir farklı oldu. zaten ökkeş'in de kolunda bir kanca yok. konuyu dağıtmayalım. halime yerdeki anahtarı almak için eğildiği sırada...

(şimdi reklamlar)

   ugokhan   06.12.2007 08:13
   #757853
7.

-koş emrah koş halimeyi basmışlar.
-bana ne olm. anam değil ki o benim.
-e kimin anası o zaman.
-........
-asktir lan.
-ne sandın hep bana mı, koş yavrucum koşşş.

   prometheus   06.12.2007 09:45
   #757885
8.

ekserisinin geçmişi 19. yy dan öte gitmeyen ve dönem itibariyle esasen oturak alemleri-zenne- köçek vesair garipliklerin yerleştiği yoz kasaba kültürünün ürettiği ucubikliklerden bir örnektir.. bir nevi dönem arabeskidir bunlar..

müzikal anlamda da pek türkü sayılmasa da eski ve anonim olan her melodiye türkü deme alışkanlığımız var, bakın içinde sikiş sokuş olan türkü olmaz demiyorum, fakat ''türkü'' anadolu kırsalının biriktirdiği ise, bu kadar aleni erotizm veya alemci jargon kullanılan eserlerin bu formatta düşünülmesi eşyanın tabiatına aykırıdır diyorum..

bas bas paraları leylaya adlı eser 150 yıl sonra türkü olarak nitelendirilecekse lafım yok tabi..

   sipa   21.01.2009 12:38
   #1168300
 
reklamı kapat

yazdır