pier paolo pasolini

1.

federico fellini ye asistanlık yaparak başladığı sinema kariyerinde bir çok ses getiren film çeken italyan yazar,filozof,yönetmen.sinema da görselliğe çok fazla önem veren bir tarzı yoktu daha çok mesaj kaygısı taşıyan filmler çekti.filmleri siyasal içerikli olmakla beraber çok tartışılmıştır.ayrıca sodomun 120 günü diye bi filmi vardır ki sinema tarihinin en zor izlenen filmlerden biridir.

   jolly_joker   20.07.2006 18:42
   #14298
2.

italyan yeni gerçekçiliği (neo-realismo) akımının en önemli yönetmenlerinden. akımın sivri taraflarını kendine göre kırpmıştır. değişik sinema anlayışı, tabuların üzerine cesaretle gidişi onu çağımızın önemli yönetmenlerinden biri haline getirmiştir.

eşcinsel ve komünist olması nedeniyle yaşadığı dönemde çok tepki çekmiştir. salo o le 120 giornate di sodoma filmi en bilinen eseridir. bu film yüzünden 1975 yılında saldırıya uğramış ve hayatını kaybetmiştir.

   meursault   09.05.2007 22:45
   #384126
3.

sodom un 120 gunu filmiyle olaylar yaratmış , grotesk anlatımın dibine vurmuş , bahsi gecen filmin gösterimi akabinde sokakta dovulmek suretiyle olduruldugu rivayet edilen , italyan yönetmen .

   cover_age   06.09.2007 22:44 ~ 22:50
   #655885
4.

<bkz: teorema>

   general aura   09.01.2009 15:13
   #1154981
5.

biraz olsun zekasına ve sanatına saygı duymasam "allah'a ve erdemlere açıkça küfrediyor bu adam" der ve salardım üzerine radikalleri. ama gönlüm razı gelmiyor.

büyüksün moruk.

pasolini'yi anlamak adına;
hayatı şiddetle ümitsizce seviyorum.
sanıyorum bu şiddet ve ümitsizlik beni sona taşıyor.
bu hayat aşkı bende kokainden daha beter bir alışkanlık haline geldi.
sınırsızca, sonsuz bollukta var bu ve hiçbirşeye malolmuyor.
ve bir nefeste tüketiyorum onu.
nasıl sonlanacak bilmiyorum...

"hepimiz tehlikedeyiz".

   samhain   14.06.2009 01:05
   #1440083
6.

''entelektüelliğin hiçbir zaman fazla değeri olmayacak
halkın toplu yargısına göre.
toplama kamplarının kanı bile
memleketimizdeki bir milyon ruhtan
daha net bir yargı çıkartabilmeliydi.
tüm fikirler sahte, bütün tutku yalan

birliğini asırlar önce kaybetmis
tüm bilgeliğini, özgürleşmek için değil
sadece hayatta kalmak için kullanan bir halkta.

yüzümü göstermem
tek başına ve çocuksu bir ses yükseltmem
tamamen anlamsız. korkaklık sarmış etrafımızı

diğerlerinin zulüm altında öldüğünü görerek,
garip bir farklılığa hapsolarak
ölürüm ben de işte ve bu bana çok acı verir.'' dizelerinin sahibi büyük yönetmen. salo'yu her yıl bir kere izliyorum. belki daha iyi anlamak için, belki de daha iyi görebilmek için yapıyorum bunu. sahneler her seferinde aynı olup hiç değişmese de, sanırım bakan gözler değişiyor pasolini'yi anlamanın evreleri göze alındığında ve sanatı; bir dizenin içinde yaşamaya sürüklüyor beni de. sonra hiç beklemediğim bir anda ansızın bırakıveriyor.

   sozlukteki garip sey   20.06.2009 00:23 ~ 00:26
   #1452074
7.

kaçtık annemle, bir bavul ve sonradan sahte çıkan birkaç mücevheri alarak,
yük treni gibi yavaş bir trenle,
kardan kalın bir örtüyle kaplanmış furlana kırları boyunca.
gittik roma’ya doğru.
giderken de, geride bıraktık babamı.
üstünde eski bir asker parkası,
fukara bir ocağın önünde,
paranoya sendromları ve sirozun verdiği kızgınlık nöbetleriyle,
bu yaşadığım,
hayatımdaki tek roman sahnesi,
geri kalan zamanlarda,
hep bir dizenin içinde yaşadım,
tıpkı diğer deliler gibi.

casarca sonrası, roma'da.
~
pasolini

   sozlukteki garip sey   20.05.2011 17:45
   #2358313
8.

teta ve'lata.

   king of the tawn   20.05.2011 17:54
   #2358314
 
reklamı kapat

yazdır